Box rules!!

Box rules!!

Regels zijn er om…. burpees te mogen uitdelen als iemand te laat is.
Grapje. Regels zorgen voor duidelijkheid. Ook in onze box.

Dus hier zijn ze nog een keer: onze huisregels!

Kom op tijd!

Nog voordat de les begonnen is, is er al een regel waaraan je je moet houden. Kom op tijd! Dat betekent: 10 minuten voor het begin van de les aanwezig zijn. Dan kan je je rustig omkleden en meteen beginnen met het opwarmen van je spieren. Als de les dan eindelijk begint, ben jij er helemaal klaar voor! Elke minuut dat je te laat bent = 10 burpees….

Ga netjes met het materiaal om

Ga goed en netjes met het materiaal om. Wees er zuinig op! Beschadig het niet, gooi er niet mee en maak het zeker niet kapot. Dus geen lege stangen laten vallen op de grond, zet het materiaal netjes terug waar het stond, laad je barbell op de juiste manier. Natuurlijk kan het gebeuren dat er ooit iets kapot gaat. Ongelukken gebeuren nu eenmaal, maar zorg ervoor dat het niet komt omdat je te lomp was.

Schrijf je in voor een les! (en schrijf je uit als je niet meer kunt)

Als je mee wilt doen aan een les, dan moet je je inschrijven via WODapp. Mocht je nou ineens niet meer kunnen? Schrijf je dan ook weer uit! Dit kan tot 1 uur voor de les begint. Voor alle 7 uur lessen (’s ochtends doordeweeks) geldt dat er tot 21.00 uur de avond ervoor ingeschreven/uitgeschreven kan worden. Als er om 21.00 uur niemand is ingeschreven, dan zal de les vervallen. Voor alle weekend lessen en alle andere ochtend lessen doordeweeks geldt tot 2 uur van te voren uitschrijven. Schrijf je ook niet 2 keer op een dag in voor een les als je er maar 1 wilt doen, want dan hou je onnodig plekken bezet.
Wel ingeschreven voor een les, maar niet gekomen? 100 burpees makker!

Niemand achter de bar!

Behalve de coaches.

Gebruik de Open Gym waarvoor het bedoeld is.

De Open Gym is er om voor jezelf iets specifieks te oefenen/trainen (train what you suck at, op z’n CrossFits) of als je een blessure hebt en niet mee kan trainen in de WOD’s. Tijdens de Open Gym uren is er in principe geen begeleiding zoals je dat bij de WOD’s hebt. Als je iets wilt vragen kan je natuurlijk altijd bij de betreffende coach terecht, de coach zal echter geen WOD voor je verzinnen, uitzondering natuurlijk voor degene die een blessure hebben.

 

Behalve onze CrossFit0294-huisregels, zijn er ook algemene CrossFit-regels, die minstens net zo belangrijk zijn!

Komen ze aan:

1.Use chalk

Het magnesiumpoeder is er om te gebruiken. Op je handen dus. Bij bijvoorbeeld pull-ups of kettlebell-swings kan magnesiumpoeder je handen wat stroever maken, zodat je niet wegglijdt.
Let op: Je hebt maar heel weinig magnesium nodig! Van teveel magnesium gaan je handen alsnog schuren over de barbell of het rek. Resultaat: pijnlijke, bloederige blaren. Dat wil niemand. Dus rustig aan met het magnesium.
En oja: laat tijdens een WOD de bak met magnesium op één plek staan. Verplaats de bak niet, want dat kan verwarrend zijn voor anderen.

2. Loud music only

Hoe harder de muziek, hoe harder je gaat!

3. Go hard or go home

Je traint voor jezelf. Dus wat heeft het voor zin als je een beetje over de barbell gaat aaien? Niks!! Hup, vol gas!!!

4. Do not lower deadlifts quietly

Bij 10kg schijven of meer aan je barbell, mag je de stang ‘gewoon’ laten vallen. Zware deadlifts hebben zéker meer dan 10kg aan beide kanten: dus lekker laten vallen!

5. Grunting allowed

Oerkreten (zoals ‘AAAAH’ of ‘OEEHHH’) zijn toegestaan. Af en toe een krachtterm (zoals ‘FUCK’ of ‘KAK’) mag ook, tenzij iemand er last van heeft.

6. Put weights away when done

Je laat je kinderen toch ook hun speelgoed opruimen?

7. Break your last PR

Je wilt altijd MEER! Net een PR op de Clean & Jerk gehaald? Mooi! Maar je triomf duurt waarschijnlijk 2 minuten, daarna wil je alweer zwaarder. Zo hoort het bij Crossfit.

8. Train, do not work out

Het is hier geen aerobics-klasje.

9. Respect the equipment

Wees zuinig op het materiaal! Beschadig het niet, gooi er niet mee en maak het zeker niet kapot.

10. If you don’t know, ask!

Heb je een vraag: stel ‘m aan je coach, daar is ‘ie voor! En als de coach even bezig is kun je altijd je vraag stellen aan een trainingsbuddy. En als die OOK bezig is, dan kun je altijd Google nog raadplegen.

11. Leave your ego at the door

Er is altijd iemand sneller, sterker of beter. Gebruik dit om jezelf te motiveren om zelf ook sneller, sterker en beter te worden. De WOD is pas afgelopen als iedereen klaar is, dus als jij klaar bent moedig dan een ander aan die nog bezig is.

12. Don’t ignore injuries

Heb je ergens last? Meld het aan de coach! Ga niet door de pijn heen trainen, want daarmee doe je vaak meer kwaad dan goed.

13. Arrive early, stay late

We schreven het al eerder: je MOET 10 minuten voor de WOD aanwezig zijn. Ander treedt het militaire regime van burpees in werking. Na de WOD heb je alle tijd om lekker te kletsen en nummers uit te wisselen enzo 🙂 Of misschien kan je de rest van de groep nog overhalen om een Tabata mee te doen?! Altijd leuk.

14. Practise, practise, practise!!

Een beetje een open deur, maar oefening baart kunst. Lukt iets niet? Train dan wat harder op die beweging (bijvoorbeeld tijdens een Open Gym), dan zal je zien dat je in NO TIME beter wordt!
Bij CrossFit gaat het er trouwens niet om dat je beter bent dan alle andere leden, het gaat erom dat je een betere prestatie levert dan je eerst deed. Progressie boven prestatie dus. Probeer niet iedereen te verslaan, maar probeer jezelf te verslaan.

15. High five everybody when done

Na een WOD is het tijd voor een rondje high-fives! Dat heeft iedereen wel verdiend.
Het is trouwens ook niet de bedoeling dat je alvast je spullen gaat opruimen als er nog mensen bezig zijn met de WOD. Wacht netjes totdat iedereen klaar is en moedig de bikkels die nog bezig zijn aan, zodat zij, net als jij, het beste uit zichzelf kunnen halen.

No excuses!

 

Door: Nora